Ningú espera res de tu

Ningú espera res de tu. Podries no llevar-te un dia i ningú et trobaria a faltar. Podries no fer, no anar, no dir, callar, cridar i res, no canviaria res. En un moment social en què qualsevol tonteria és exalçada a categoria de proesa només de ser penjada al Facebook acompanyada d’un somriure i d’unes paraules de bon rotllo, encara que siguin mentida, eh, però que destil·lin bon rotllo, dir la veritat o sentir que algú la diu ens fa canviar de canal. Cada dia sóc més fan de Valero Sanmartí, de La Quiles, de l’humor salvatge de ma mare, i de gent diversa que diu veritats.

Ningú espera que li enviï algun dels llibres traduïts que tinc pendents de publicar, que són molt bons, no pas per la meva versió sinó per l’original. Cap editor espera tampoc els llibres escrits que també tinc pendents de publicar. Ningú em crida per fer un recital. Ningú em té en compte per gestionar un acte, un festival o un local. Ningú em crida per fer res. I podria no fer res, però no ho faig ni ho dic.

He après a ser pacient. Sé que he obert molts camins, que he desvetllat i desvetllaré autors que seran estimats, ho sé. Que hi ha qui es fa seus poemes meus amb un amor que ho supera tot. Sé que sé trencar el vers on toca quan recito textos meus o d’altri. Que he sigut visionària a l’hora de gestionar alguns actes o desactes i espais o no-espais que giren al voltant de la cultura i la bellesa enteses en els seus sentits més amplis.

IMG_20151229_115635

Però ningú espera res de mi. I a partir d’aquí podria autoproclamar-me Reina de l’Error. I no tindria rival, perquè l’error, el forat, la taca, l’estrip són inimitables. Com l’esquitx, o el desitx.

Quan serà que amb la vostra ment serena aprendreu a no confondre els noms i les coses? Em condemneu a seguir sent boa, una bèstia que sobreviu a la sequera i a tot, sabent com sabeu que les serps em fan por?

He après a ser pacient. I ric, perquè ningú espera res de mi. Llibertat sempre ha sigut per mi sinònim de felicitat.

© text i imatge: el dígraf del desitx

Anuncis

Deixa un comentari

