Brillar per dins: teatre i indiferència

S’acaba l’any i voldria poder comptar d’entre el teatre que vist enguany quin m’ha fet vibrar. I no puc. Tot el que he vist m’ha deixat en un estat d’indiferència llastimosa o directament m’ha avorrit. Qui sempre m’ha acompanyat al teatre diu que no vol venir més, i que no vol fer l’esforç de mirar d’entendre o de deixar-se dur per unes paraules i uns moviments que no el duran enlloc. O a sentir només la incomoditat de la butaca i de l’espai clos.

A partir d’aquí se’m obren diversos camins. Si encara no vull desistir hauré de buscar-me un nou acompanyant. Hauré de triar millor allò que necessito que em produeixi emoció i bellesa. Em plantejaré si no sóc jo la qui no se sadolla mai o qui ha desenvolupat un esperit hipercrític que li esquitxa taques de negror a l’ànima. No ho sé. Al llarg d’aquest any que s’acaba he vibrat més mirant la forma rocambolesca d’una roca i com el sol l’acaronava o els acabats d’una xemeneia de dalt del terrat estant, per posar només dos exemples.

edipo_rey_luis_castilla2_prensa
Només sé que no sé res. Però sé que si m’adormo al teatre, sí, he dit dormir, no m’havia passat mai (va ser a EDIPO REY, de Sòfocles, en versió i direcció d’Alfredo Sanzol, al Lliure) després senzillament no puc aplaudir i em fa mal de veure com la tòtila que tinc al costat, que també dormia, aplaudeixi com si res. Què representa tanta hipocresia? Si una cosa no val res, sigui teatre clàssic o sigui la casa de teatre que sigui o el gran director que sigui, aquella cosa segueix sense valdre res. Deixem-nos de noms, si us plau, i anem a l’essència. A l’essència que ens faci brillar els ulls, i brillar per dins. O vibrar. Sense aturador. Tota l’estona. De principi a fi.

© text: el dígraf del desitx
© imatge: Luis Castilla

Deixa un comentari

