Papasseit és també avui llibreria

Després del recital de dissabte a Manresa en el marc de Sensorial Art Store (Taula de les Arts Visuals de la Catalunya Central)  que vam titular NÀUFRAGS D’IMPRERIS i que vaig fer amb la cantant i experimentadora vocal Celeste Alías, vaig anar a descobrir amb els meus propis ulls, el meu propi nas, les meves pròpies mans i, evidentment, les meves pròpies cames, la Llibrera Papasseit. Només n’havia sentit a parlar bé.

A part de ser un lloc amb encant (ple de cosetes antigues i de tresors insòlits fets de ganxet) i d’estar en un racó de Manresa bellament decadent i exultant de vida (la plaça de Gispert), el regenten un tàndem encantador. Bon tracte, professionalitat, simpatia. A la llibreria, tot hi està posat amb gràcia. Tenen molt bons títols, llibres que són sinònim de temptació. I quina tria, el nom de la botiga! Només hi poden passar coses bones, en un local que té nom de poeta de debò. De fet, no és casual que a la Llibreria Papasseit organitzin sessions de poesia un cop al mes.

IMG_20150315_212423IMG_20150315_212355

M’explicaven que tenen llibres de segona mà i una selecció d’editorials independents. Oh, dic, molt bé! Miro i veig que, entre altres editorials d’aquestes bones i lliures, hi tenen Terrícola. I veig el número u de la col·lecció “Llibres de l’Afrau”, el Lluís Calvo, al costat del número tres de la col·lecció, el David Caño. I els dic, ah, quin encert que tingueu aquests llibres, però aquí, entremig, hi faltaria jo…

-Ets el dígraf del desitx!?

Vaig fer que sí amb el cap. Em van dir que l’exemplar que avui hi faltava el van vendre ahir. I de cop vaig tenir ganes de conèixer qui el va comprar. I tenia ganes de saltar d’alegria, perquè els petits ja ho tenim, això, que estem contents per les coses petites. I tenia ganes d’abraçar aquells llibreters tan entranyables i tan lliurats a la seva apassionada i apassionant feina que, al cap d’un segon, ja havien posat un altre exemplar del meu CADA VOLCÀ ÉS ABANS MUNTANYA, el número dos de la col·lecció “Llibres de l’Afrau”, d’Edicions Terrícola, entre l’u i el tres.

IMG_20150315_212254 IMG_20150315_212224

Anuncis

Deixa un comentari

