saber l’enyor o Gabriel Ferrater i l’amor

“(…) Si em veiessis per dins, en quina mena de somnambulisme vaig pel món! Hi ha vegades que a força d’enyorar-te i de deixar les coses sense fixar-m’hi, em trobo que per un instant no sé ni tan sols que t’enyoro, i em trobo tot transportat però sense saber què és el que m’estira i m’arrenca. Sort que tot el que tinc a fer aquests dies és senzillíssim, i aleshores només cal que reflexioni una estona cada matí, i m’encarrilo per la resta del dia i veig fent com un autòmata.”

(…)

fragment d’una carta de Gabriel Ferrater a Helena Valentí escrita des d’Hamburg, on vivia el poeta, el 24 de juliol de 1963

Deixa un comentari

